Din webbläsare stöds ej. För bästa upplevelsen rekommenderas en nyare version eller en annan webbläsare.
För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Support

Vill du ha hjälp med att välja rätt produkt, eller har frågor om hur du bäst använder din utrustning, kontakta oss så hjälper vi dig gärna.

Om det uppstår problem med din produkt eller om du har frågor om en produkts specifika funktioner kan du även kontakta tillverkarens support direkt. Du kan alltid hitta aktuella telefonnummer/mailadresser på tillverkarens hemsida.

Håll din utrustning uppdaterad

Se alltid till att hålla din produkt uppdaterad med den senaste mjukvaran. Har du problem med din produkt eller om du tycker att den uppför sig konstigt, kontrollera alltid innan du tar kontakt med support att du har senaste mjukvaran installerad. På respektive tillverkares hemsida kan du hitta både aktuell firmware samt instruktioner för hur du går tillväga med att uppdatera produkten. Mjukvaruuppdateringar gör du själv, det ingår inte i garantin.

Återställning av inställningar

Får du konstiga bilder eller uppför sig din produkt inte som den brukar? Börja gärna med att återställa den till fabriksinställningarna och se om det hjälper. Se produktmanualen för hur du går tillväga.


Reparation & reklamation

Har du fel på din vara?

Har du fått fel på din vara skall den alltid skickas till en auktoriserad serviceverkstad. För att garanti ska gälla måste produkten vara verkstaden tillhanda senast sista dagen under garantiperioden. Garanti på begagnat hanteras och administreras av Hegethorns Foto AB. Godkänns inte din garantibegäran erhåller du ett kostnadsförslag från seriviceverkstaden. Verkstäder utför också sensorrengöringar, funktionskontroller och vid behov även AF-justeringar med mera. Kontakta respektive verkstad för aktuellt pris och tidsåtgång. Har du en utrustning som du använder dagligen, kontakta gärna verkstaden för information om en genomgång av din utrustning.

Reparation utan garanti

Har du fel på din produkt och saknar garanti kan du skicka in den för ett kostnadsförslag. Kostnadsförslag utgår också automatiskt om du begär garanti men detta inte godkänns, eller om begär garanti men inte skickar med ett giltigt inköpskvitto. Du får då ett uppskattat pris på vad en reparation kostar att genomföra. Godkänner du inte kostnadsförslaget utgår kostnad för undersökningsavgift och frakt. Besvaras inte kostnadsförslaget inom 2 veckor går produkten i retur oreparerad (kostnad 650 kr).

Verkstäder

Nedan följer kontaktuppgifter för några vanliga serviceverkstäder.

Canon

Canon PSC
Krokslätts Fabriker 16
431 37 MÖLNDAL

Telnr: 031-720 34 80

 

Sony

Elcare Nordic AB
Låsbleckgatan 7
589 41 Linköping

Telnr: 0776-70 03 03 

 

Nikon

Nikon Repair
C/O Goecker AB
Ljusterögatan 12
116 42 Stockholm

Reparationsformulär

     
DJI

Repair Services 

Få support och skicka in på service direkt hemifrån

 

Pentax / Tamron

Kameraservice
Köpingsvägen 12
732 31 Arboga

Telnr: 0227-12740

 

Fujifilm

Service & registrering

Klicka på "Felanmälan"

     
Panasonic

Boka reparation
 Profoto

Boka reparation
 

Hur ska jag skicka in min produkt?

Skicka aldrig känsliga produkter såsom kameror, objektiv, kikare eller liknande i vadderade kuvert. Förpacka i en hård kartong och emballera väl. Skicka bara med det som relaterar till felet, alltså ej batterier, minneskort osv i onödan. Ska du skicka direkt till en verkstad skall paketet skickas så att det körs ut, motsvarande "Företagspaket". Skriv en kortfattad felbeskrivning och ange tydligt om du önskar ett kostnadsförslag eller om du begär garantiåtgärd. Säkerställ att du tydligt angivit din adress, telefonnummer och e-mail.

 

 

 

Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan