Har du fått fel på din vara skall den alltid skickas till en auktoriserad serviceverkstad. För att garanti ska gälla måste produkten vara verkstaden tillhanda senast sista dagen under garantiperioden. Garanti på begagnat hanteras och administreras av Hegethorns Foto AB. Godkänns inte din garantibegäran erhåller du ett kostnadsförslag från seriviceverkstaden. Verkstäder utför också sensorrengöringar, funktionskontroller och vid behov även AF-justeringar med mera. Kontakta respektive verkstad för aktuellt pris och tidsåtgång. Har du en utrustning som du använder dagligen, kontakta gärna verkstaden för information om en genomgång av din utrustning.
Har du fel på din produkt och saknar garanti kan du skicka in den för ett kostnadsförslag. Kostnadsförslag utgår också automatiskt om du begär garanti men detta inte godkänns, eller om begär garanti men inte skickar med ett giltigt inköpskvitto. Du får då ett uppskattat pris på vad en reparation kostar att genomföra. Godkänner du inte kostnadsförslaget utgår kostnad för undersökningsavgift och frakt. Besvaras inte kostnadsförslaget inom 2 veckor går produkten i retur oreparerad (kostnad 650 kr).
Canon reparationsformulär
Nikon reparationsformulär
Canon
Canon PSC
Krokslätts Fabriker 16
431 37 MÖLNDAL
Telnr: 031-720 34 80
Sony
InfoCare Workshop AB
Låsbleckgatan 7
589 41 Linköping
Telnr: 0776-70 03 03
Nikon
Nikon Repair
C/O Goecker AB
Ljusterögatan 12
116 42 Stockholm
Manfrotto & Sigma
Tura Scandinavia
Energigatan 15
434 37 KUNGSBACKA
Telnr: 0300-56 89 20
Olympus serviceportal
Telnr: 08-735 34 90
Pentax / Tamron
Kameraservice Kungsör AB
Kungsgatan 30
736 32 Kungsör
Telnr: 0227-12740
DJI
Repair Services
Få support och skicka in på
service direkt hemifrån
Support & nerladdning
Klicka på "Felanmälan"