Din webbläsare stöds ej. För bästa upplevelsen rekommenderas en nyare version eller en annan webbläsare.

Köpvillkor

När du lägger en order på hegethorns.se godkänner du våra köpevillkor. Läs igenom köpevillkoren innan köp.

Beställning

Vid beställning över internet ingås avtal om köp när du genomfört köp i kundvagnen. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Skulle du inte få din orderbekräftelse kolla i din skräpkorg eller kontakta oss för att kontrollera att ordern gått igenom.

Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid osv. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Är något fel i orderbekräftelsen ska du kontakta oss via e-post till info@hegethorns.se.

Önskar du ändra eller makulera din order kontakta oss omgående på 0380-10928 eller maila till info@hegethorns.se

För att genomföra ett köp i vår e-handel måste du vara 18 år eller ha förmyndares samtycke.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning

Vi erbjuder betalning via Nets Checkout samt Klarna på vår hemsida. Via Nets Checkout kan du betala med Swish, kort eller faktura via AfterPay. Läs mer på betalvillkor.

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

Leverans

  • Vi erbjuder fri frakt vid beställning över 1000 kr*.
  • På beställningar under 1000 kr tillkommer fraktavgift på 99 kr vid postpaket och 49 för varubrev.
  • Företagspaket debiteras 199kr inkl. moms.

Normalt är det 1-3 dagars leveranstid på varor i lager. Vid slut i lager eller vid beställningsvaror förekommer längre leveranstid. Vi levererar hela orden samtidigt, vid önskad delleverans tillkommer extra fraktkostnad.

Om du beställt en vara och ej hämtar ut den debiterar vi 300 kr inklusive moms. Vid köp genom Nets eller Klarna görs detta genom ett avdrag på din återbetalning, i övriga fall debiteras du beloppet genom en separat faktura. Om den outlösta varan är specialbeställd debiteras varans hela värde samt de fraktutlägg som Hegethorns Foto AB har haft på just denna order. Ej utlösta försändelser räknas inte som utnyttjande av ångerrätten.

* Skrymmande varor har frakttillägg. Se aktuell frakt i varukorgen.

Ångerrätt

Som privatperson har du 14 dagars ångerrätt enligt konsumentköplagen. Ångerfristen börjar gälla dagen efter du tagit emot varan.

Ångerrätten gäller inte:

  • Förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits
  • Datorprogram där förseglingen brutits
  • Bläckpatroner där förseglingen brutits

Innan du returnerar behöver du göra en returanmälan till oss. Det gäller oavsett anledning

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

Returadress:

Hegethorns Foto AB
Rådhusgatan 36D
571 31 NÄSSJÖ

Bifoga en kopia av inköpskvittot med returen.

Använd ett leveranssätt som levereras direkt till oss (företagspaket eller varubrev exempelvis). Bifoga en kopia på kvittot i paketen.

Du har rätt att undersöka produktens funktioner och egenskaper motsvarande det man får göra när man besöker vår butik. Tänk på att det skiljer sig mellan att undersöka och att använda produkten. Användning av produkten kan medföra att vi gör avdrag för varans värdeminskning. Ångerrätten förbrukas om man upprepat har använt produkten.

För vidare information om garanti, reklamationsrätt och vilka rättigheter du har som konsument, se Konsumentverkets hemsida. Ångerrätten gäller endast konsumenter ej företag.

Garanti & reklamation

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@hegethorns.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte går att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

 

 

 

 

Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan